Perkongsian pengalaman.. kenangan anak-anak.. resepi.. percutian..

Thursday 25 April 2013

Orang Baru Dalam Keluarga Kami

Hari ni dah hari yang ke 10 saya berpantang, 10 hari juga usia bayi saya. Baru hari ni saya dapat mencuri sedikit masa untuk entri. Sebab, Dari hari saya discaj sampai lah hari ni, saya sibuk melayan baby, dah rehatkan badan .. pergerakan saya juga agak sukar, kerana melahirkan secara caesarean. Tapi Alhamdulillah hari ni semakin pulih, pembuangan juga lawas, pergerakan juga lebih aktif dari sebelumnya.

Kenalkan bayi comel saya, perempuan.. seberat 3.2kg

Baby Amanda Raisya:


Sayang Ibu.. 
Gambar ni beberapa minit selepas kelahiran Baby Amanda Raisya, dan selepas suami saya qamad kan dia. Waktu ini saya tak mampu nak bergerak, masih berpuasa, terbaring atas katil menanti 6 jam lagi untuk mula minum air selepas proses caesarean.

1 day in hospital Taiping
Selepas nyusu
Possing sikit, baru nak buka mata

Lena lagi..
Baby Amanda baik sangat, tak meragam, baik di wad ramai  baby lain nangis... dia, tetap lena di buai mimpi. Nangis lapar susu pun sikit je suara yang keluar. Balik rumah pun sama tak meragam sangat. Kata kawan saya yang berpengalaman 3 orang anaknya menyusu badan, bayi memang tak meragam. Saya seperti ibu baru pertama kali menyusu badan. Memang ini pertama kali saya menyusu anak sepenuhnya tanpa campur susu fomula.

Gambar di atas ketika di hospital.

6 comments:

Mama4hero said...

waaa..tahniah ema..comel baby..sedap nama..

Bellezza Bunga Matahari said...

terima kasih... sedap namanya.. seindah maknanya juga.. tq kak..

Bee said...

jangan campur ye .. selagi ada susu tu bagi je .. insyallah amanda jd budak baik selalu .. sbb dia tenang .. tahniah syoknyeee ..

Tercipta Untukku dan Untukmu said...

bam bam leh normal tahniah ema ..
cumel amanda ..

Bellezza Bunga Matahari said...

aper yg normal kak lin :) normal nyusu erk kikiki.. bersalin caesar :) haran ibu baby amanda baik aje lah.. kuat nyusu gak dia

Bellezza Bunga Matahari said...

tapi semalam nurse datang melawat n timbang baby amanda., berat dia lost 200g. now tggl 3kg je. tapi nurse tu kata normal mmg ada bayi yg mcm tu.. dalm 10hri.. 6t akn ok blk berat badan bertambah.. bru lega.. sb abg n kakak dia dulu semakin hari semakin bertambah berat badan..