Perkongsian pengalaman.. kenangan anak-anak.. resepi.. percutian..

Sunday 16 June 2013

Selamat Hari Bapa Ayah

Selamat Hari Bapa Ayah...
Hari ini anak ayah teringatkan ayah... bila ingatkan ayah, anak ayah rasa anak ayah ni masih kecil.. masih anak-anak... sentiasa perlu dipinpin tangan kecil ini oleh ayah, sentiasa mahu di manja-manja oleh ayah, sentiasa rasa selesa dan selamat bila bersama ayah.   ~Terima Kasih Ayah~   Tapi.... kini anak ayah dah besar.

Selamat Hari Bapa Ayah...
Terkenang masa lalu ketika bersama ayah, dari hari pertama anak ayah ni bersekolah, ayahlah yang akan menghantar dan menjemput pulang anak ayah ni dari sekolah, dengan motor Honda C70 milik ayah.  ~Terima Kasih Ayah~   Ketika anak ayah ni masih anak-anak kecil, masih baru untuk mengenal dunia,  mengenal erti kehidupan, dan ketika itu jugalah ayah telah pergi menghadap Ilahi.. Maha Pencipta. Ayah.. anak ayah ini rindukan ayah.

Selamat Hari Bapa Ayah...
Anak ayah mula merasakan bergitu pantas masa berlalu... meninggalkan kenangan ayah dan anak ayah ini... walau hanya 10 tahun ayah bersama anak ke-3 ayah ini.. Ayah tetap hero bagi anak ayah ini.. Lelaki pertama yang anak ayah kenal... Lelaki pertama yang anak ayah cinta dan sayang... Ayah yang telah melindungi, menyayangi dan memberi apa saja yang anak ayah ini mahu. ~Terima Kasih ~

Selamat Hari Bapa Ayah...
Hari ini anak ayah teringatkan ayah lagi... tapi kini anak ayah sudah pun dewasa... baru anak ayah tahu erti kehidupan berkeluarga, menjaga dan mendidik anak-anak bukan perkara mudah. Anak ayah ini bangga menjadi anak ayah, kerana walau kehidupan ayah dulu serba sederhana tetapi ayah tetap tunaikan apa saja permintaan anak ayah ini. ~ Terima Kasih Ayah~

Rasa menyesal mula menebal dalam hati ini, kerana terlalu obses dengan watak-watak hantu dalam novel-novel seram yang anak ayah baca, sehingga membuatkan anak ayah takut.. takut untuk berada di sisi ayah ketika jasad ayah telah kaku. Maafkan anak ayah ini ayah.. mungkin tika itu anak ayah baru 10 tahun. Tapi ayah, anak ayah ini sentiasa mendoakan ayah di alam sana bersama Allah swt. Semoga Allah menempatkan ayah bersama orang-orang yang beriman... Kerana ayah adalah bapa yang terbaik yang anak ayah ada..
Al-Fatihah buat arwah ayah : Abd Ghani bin Dahan

2 comments:

Bee said...

sedekah al-fatihah selalu , muka mcm hang la ema ..

Bellezza Bunga Matahari said...

anak ayah.. (-_-) kannn.. rindu ayah selalu dan selalu mendoakan ayah..