Perkongsian pengalaman.. kenangan anak-anak.. resepi.. percutian..

Thursday, 29 November 2012

Durian Crepe

Durian Crepe yg kawan saya hantar, sampai depan pintu rumah.. 1 dah hilang sebab saya yang rasmi dulu..

Salam, buat semua yang sudi terjah blog saya ni.. "Durian Crepe". Musim ni.. dulu musim "Apom Polkadot" Sekarang ni mana-mana saja dalam facebook ramai pembuat Durian Crepe ni sedang hangat mempromosikan Crepe masing-masing. Jadi saya pon teringin amatlah nak mencuba.(mengandung kut.. teringin) Ada yang warna-warni lagi.. tapi setelah saya tengok punya tengok lama-lama, nak oder tu belum ada hati lagi sebab jauh-jauh lokasi yang mempromosi crepe ni. Ada juga dari kenalan-kenalan facebook yang memperkenalkan saya dengan crepe yang kawan-kawan meraka buat, tapi masih belum yakin saya nak oder crepe tu.
Akhirnya adalah seorang sahabat saya ni... dia memang pandai banking kek. (dia rajin belajar.. dan punya minat). Dia pon sama seperti pembuat Crepe mempromosikan lah Durian Crepe yang dia buat kat facebook, tanpa buang masa, apa lagi ?  Saya pon ambil la peluang nak cuba rasa Durian Crepe ni.... ~hehe~

Dapat aje.. terus buka bekas tu ambil bau durian.. (sape tak lalu bau durian takpayah lah cuba yer) ~Huumm....~ ambil bau, sedap. Apalagi ambil 1 terus ngap sorok-sorok dari anak-anak dulu.. ~hahaha~

Jemput makan.. Sambil on9 hari sabtu lepas sambil menikmati lagi 1 Durian Crepe
Sedap.. Kata kawan saya, nak buat Durian Crepe ni kena pakai 5 jenis tepung, huh! boleh dengar jelaah.. nak buat tidak kut.. lebih rela saya buka durian tu lepas tu makan aje.. isinya. Kalau rasa teringin lagi saya oder saja lah dari sahabat saya tu. dan sememangnya saya oder lagi buat ke dua kalinya. 2 bekas kali ni.. (tak cukup dengan anak-anak) 1 bekas RM10 ada 5 biji Durian Crepe. Tapi memang puas hati, dengan rasanya, gemuks-gemuks pulak tu.. hum... ~layaaaan~

Sesiapa yang minat durian jangan lepaskan peluang cuba lah rasa Durian Crepe ni. Sedap.. dah cuba sekali mesti nak lagi.. Sekarang crepe-crepe ni ada pelbagai perisa, mudah dah nak dapat Durian Crepe ni kat kedai-kedai terpilih pon dah ada jual ni.. kalau tak silap harga pek kecil RM5. Mungkin berbeza saiz, cara paking sebab lain orang buat lain lah rupanya, tapi rasa tetap sama .. (kalo resepinya sama lah.. )

gambar ni saya ambil dari facebook sahabat saya tu, sebabnya sedap sangat sampai
terlupa nak snap gambar isi dalam.. huhu


9 comments:

Puan Bee said...

sedapnya ema , terliur aku waaa

Bellezza Bunga Matahari said...

eh.. sedap sungguh ni tau.. aku dh rasa sekali nk lagi... 6t cuba lah tau.. rasanya kat sana lagi mudan kut nak dapat.. tapi klo nk rasa yg midah buat kena lah blk tpg yer.. :)

fairus mohamad noor said...

sekarang ni mmg tgh pemes ngan menda ni ek..sedap ke...he3.akk jgn kata mkn durian,bau dia pun da pening.

Encik Anif said...

Perghh.. Tengok gambar pun dah tau sedap! :D

Ferry Nurse said...

Lezatnya melihatnya....

Bellezza Bunga Matahari said...

hehehe mmg sedap bagi peminat durian.. dah makan jgn lupa cuci mulut dgn paper mint.. 6t ada org yg xsenang dgn bau durian.. sure soh kita p jauh2..

Bellezza Bunga Matahari said...

kak fairus (mama3hero) dulu ema pon xsuka sgt durian ni.. xsuka bau bukan bau buahnya yg fresh.. tp bau mulut org yg makan durian ni.. hahha.. tp bila dh kwen dgn org kg.. yg memang sedia ada durian at kg.. (Batu Kurau perak) memang terkenal kg suami tu dgn durian.. so ema pon cuba lah..pastu jadi suka.. :) tapi nak mkn durian mesti suami yg pilih.. pilih yg betul2 lemak sedap...

ALoNa CintamaniszLite said...

mmg sedap sgt...tp kalo buat sendiri lagi berbaloi rasanya, hehe...boleh dpt byk.

Bellezza Bunga Matahari said...

akak pandai buat ke? ema rasa macam renyah je nk buat.. :)
akak sowi xp umah jenguk rmbutan akak tu.. sb ema tggu hubby ema.. dia lmbt..