Perkongsian pengalaman.. kenangan anak-anak.. resepi.. percutian..

Wednesday 28 November 2012

Jatuh cinta dgn MARY KAY

set antipenuan MARY KAY yang menambat hati saya
Mula-mula kenal dengan "Mary Kay" ni belum lagi lah jatuh cinta padanya.. sb duk survey-survey sana sini, mahal jugalah harganya (bagi saya lah) pertama kali tengok produk ni. 1st saya tgk kawan saya yang menggunakan set "Mary Kay" ini. Cuak juga mula-mula tu.. ~HAHAHA~ sebabnya.. saya cuma tengok nama aje.. tiba-tiba ada "KAY".http://puanbee.com/mary-kay-sebelum-dan-selepas/ <--- klik situ ya. Itulah pertama kalinya saya kenal Mary Kay ~ahaks!~ :)

Kali kedua saya jumpa Mary Kay lagi. Tapi kali ini "live.." dan berpeluang mencuba produk Mary Kay ni "PERCUMA" (sape tak nak kan..?) Ceritanya macam ni. Kawan lama saya ni.. (kawan dari kecik-kecik dulu) ajak saya ke Hi-Tea. Waah.. Hi-Tea "PERCUMA" lagi.. Dia ajak saya temankan dia sebab dia ada buka booth untuk memperkenalkan Homemade Chocolate nya.. (sangat-sangat comel,cantik, sedap dan berkualiti) Jadi saya pon tengok-tengok jadual saya jadi time tu saya free.. so, saya pon bersiap-siap lah nk ke Hi-Tea di Hotel Rizt Garden Ipoh. Saya bawa juga barang-barang Handmade Craft saya tumpang sikit meja booth tu. Kalau nak cerita panjang sangat pengalaman sepanjang perjalanan saya dan kawan saya mencari Hotel Rizt Garden Ipoh tu. Hampir-hampir blurr.. semacam sesat. (padahal guna GPS) Jalan Ipoh bukan tak tahu sangat, cuma nama hotel tu yang tak pernah dengar..

Panjang lebar pulak ceritanya ya.. berbalik pada Mary Kay.. :)

Sesampainya tempat yg dituju kami berdua makan dulu.. hahaha lapar tu.. rasa jauh perjalanan dari Taiping ke hotel yang dituju.. sebab GPS bawa kami menggunakan jalan jauh.. tapi bagus tak sesak. Lepas tu mulalah saya meronda-ronda booth yg mana ada kat sana.. kemudian ternampaklah oleh mata ni "Mary Kay". Ha.. teruja dah dengan Mary Kay ni.. teringat 1st time tengok Mary Kay ni kat blog kawan baik saya tu. dalam duk ayik belek-belek si kakak yang jaga booth tu offer saya untuk buat facial "PERCUMA" katanya... Tapi saya rasa agak keberatan sebab masa nak datang kesitu dari rumah lagi saya dah kenakan make-up nipis pada wajah, siap dengan blusher lagik` ahaks~ so, katanya saya boleh la cuba produk Mary Kay untuk bibir.. dia kata "spa bibir" dan untuk mata pula dia perkenalkan saya eyeliner, eyeshadow dan maskara.

saat diperkenalkan dengan spa bibir, masih segar dalam ingatan 
Dah jatuh cinta dah time tu.. sungguh tak tipu best sangat-sangat. Saya lupa pulak ape ke nama untuk produk spa bibir tu. (nanti saya tanya pada yang pakar,sebab saya belum pun memilikinya lagi). tapi yang boleh dikongsikan di sini, pengalaman mencuba spa bibir tu. Fungsinya untuk mencuci bibir dari lipstik yang kita pakai, kemudian ianya akan melembutkan bibir yang bermasalah seperti kering.. melembabkan... lepas tu cuba rasa bibir dengan lidah... fuhhh!... lembut giler... sedap, selesa... hilang yang merekah-merekah kekeringan tu.... juga boleh digunakan untuk mencuci make-up di mata. (sebelum ni guna minyak aje, cth: jonsonbaby oil)  tapi bila guna "Mary Kay" lebih mudah tanggal kesan-kesan make-up pada mata.

kawan saya juga tidak melepaskan peluang mencuba produk dari  Mary Kay

Selepas pada itu.. hati saya memang dah bertaut pada Mary Kay, tapi untuk memilikinya.. ~alamaks!~ termenung seketika bila saya tahu harganya.. (rasanya saya tak mampu lagi,) jadi saya pendamkan lah hasrat di hati ini diam-diam.. biar dia duk situ  :)  kawan saya ni sempat la dia beli 1 lipstik dan lipbalm sebab katanya memang kena pada masanya kedua-dua barang tu mamang dia nak beli (dah habis yang lama).. so lepas tu saya pon kembali pada saya yang asal denagn mencuba melupakan Mary Kay. Tapi tak lupa upload pic kat facebook sebab nak bagi tahu puanbee.com yang saya jumpa,cuba dan jatuh cinta pada Mary Kay. ~hanya boleh story mory jer lah time tuh..~

Tiga minggu selepas itu sekali lagi saya jumpa "Mary Kay" . waahh peluang facial "PERCUMA" lagi sekali.. tak akan saya tolak macam tu aje.. kan.. kali ni jumpa beramai-ramai.. dikumpulkan suri-suri rumah (macam saya) kali ini saya berpeluang mencuba facial barangan "Mary Kay" yang sesuai dengan kulit saya.. "JATUH CINTA" lagiiiiiiii... :) tapi saya ambil masa untuk fikir-fikirkan untuk ikuti peluang menjadi ahli atau memiliki produk "Mary Kay". Lama saya menyepi sekali lagi.. lebih lama dari yang dulu. Kemudian hati saya terbuka untuk mencuba bidang perniagaan tetapi secara part time. Asal saya tak terlepas tanggung jawab saya pada suami, anak-anak, rumah tangga dan mak saya.

Beberapa hari yang lepas saya jumpa Sherry kenalan saya yang mengenalkan saya pada "Mary Kay" senang bagi saya dan mudah sebab dia tinggal tak jauh dari saya, jadi saya boleh la ikut dia dalam mengenali lebih lanjut lagi tentang "Mary Kay". Tq Sherry. Tak lama je lagi... i'm comming Mary Kay...

Teruja lah juga.. nak pula sejak-sejak mengandung ni ketara betul perubahan hormon pada wajah saya ni nampak kusam, jerawat pada dagu, kulit tambah berminyak.. adoi.. tension bila tengok wajah ni kat cermin, nak pula kalo snap pic.. hadei.. lagi low confiden di buatnya... produk-produk kecantiakn wajah yang saya pakai sebelun ni pon dah tak berkesan pada wajah ni....

Sekali lagi   i'm comming... Mary Kay :)

4 comments:

Bee said...

tapi tahan lama , aku punya foundation tu ada lagi ..hik2

admin said...

Hai sicantik matahari,

tahniah kerana sudah jatuh hati.. semoga semakin berseri-seri dengan mary kay lepas ni. :)

Bellezza Bunga Matahari said...

aku dh bersedia nk join biz mary kay ni sesambil nk pakai untuk diri sendiri.. insyaallah.. klo ada rezeki tu .. 6t hg nk buat facial meh cr aku na.. buat facial ngn aku free jerk.. :)nk beli tu .. lagi aku suka.. kikiki
:)

Bellezza Bunga Matahari said...

Tq Donny len..
semoga berseri2 lagi la seindah matahari... :) ~senyum melebar~