Perkongsian pengalaman.. kenangan anak-anak.. resepi.. percutian..

Sunday 2 December 2012

Bila Durian Crepe di Bekukan

Humm... mmm.. mmm..  Durian Crepe lagi, tapi kali ni durian Crepe di bekukan.. lebih sedap rasanya, macam makan ais krim durian mix durian fresh. hum.. yummy (^_~) . Ini semua kes tak puas makan Durian Crepe lah ni.. macam dalam entri Durian Crepe yang lepas DI SINI permulaan saya oder dari sahabat saya tu 1 bekas aje.. ada 5 biji.. memang tak cukup. tapi tak pe, pek percubaan kan.. ~hehehe..

Nah ini lah buat ke dua kalinya saya oder lagi 2 bekas. Lepas ni tak lagi dah agaknyelah kan.. dah puas dah.. sangat-sangat puas. Kalau terlebih nanti muak pula.. Semalam date delivery buat kali ke-2 Durian Crepe ini, tapi kali ni tak sampai depan pintu rumah lah, sebabnya semalam saya bersama kawan  saya (Ayu) ke majlis perkahwinan seorang lagi kawan lama.. "Selamat Pengantin Baru Azren & Anizah".  Selepas majlis saya ke rumah Ayu , lama berborak di sana hand phone dalam kereta.. Hahahha.. Bila jam dah pukul 6 petang baru saya beransur dari rumah Ayu, sedang memandu teringat telefon,.. Hah! ambik kau.. 5 missedcall from Hamidah, siap ada 1 message ini..
 "Aku nak hantar durian crepe hang ni.. hang ada kat mana? aku call banyak kali tak dapat"

( Senyum,... dalam hati tertawa... leka punya hal..) So, calling punya calling saya pun tukar arah tujuan yang nak pualng kerumah tu.. patah balik masuk ke Taman Mewah, Kamunting sebab Hamidah menghantar crepe  di sana, ... Hum.. so, dapat lah lagi 2 bekas Durian Crepe saya tu.. hum.. ~Senyum~ Terus memandu pulang kerumah.. anak-anak terlena keletihan di seat belakang.

~Ini baru cerita dapat "Durian Crepe" belum lagi Durian Crepe di bekukan..

Sesampai je rumah durian crepe di utamakan, simpan dalam  peti sejuk dulu sebab ada kawan bagi tahu kalau makan durian crepe beku lagi sedap, sebab tu lah nak cuba ni.. Selesai semua, anak-anak dah mandi.. dah makan malam.. time untuk nonton TV.. 1 bekas durian crepe habis.. layan... dengan rasa yang sama saat mula-mula rasa crepe ni.. tapi belum beku, cuma cool...

Esoknya, hehehe.. lepas makan tengah hari bersama anak-anak saya pon keluar kan la 1 lagi bekas durian crepe ni.. hum.. tekan sikit dengan jari.. hum.. keras. So, Durian crepe dibelah dua nak tengok isi dalam... hum.. .mm mm.. nampak dah beku..  tak kan nak tengok aje kan.. snap 1 gambar dulu.. lepastu. Apa lagi makan la.. Si abang Dhia Izz yang paling tak sabar-sabar.. Rasanya memang lebih sedap dari makan sejuk.. bila beku isinya macam ais krim.. aiskrim isi durian.. Sesiapa peminat durian pasti terbayang-bayang rasa manis, lemak-lemak isi durian tu.. ~layanzz..

Rupa durian crepe selepas di bekukan semalaman

 jus buah laici minuman pilih adik lepas makan durian crepe



Makan sambil menikmati jus buah Laici.. hum.. sejuk-sejuk semua.. tapi kalau makan durian tetap panas dalam badan tu.. jadi kontra lah kut kan.. hehehe.. ape pon sedap.. dan memang lepas dah lah semua rasa keinginan untuk keterujaan merasa durian crepe "BEKU"

Selamat mencuba ya..



7 comments:

Zool Blogger said...

Popular sekarang durian crepe ni.. tak tau ada ke tak di Melaka ni


ZOol

Bellezza Bunga Matahari said...

ha ah.. sejak musim durian kembali.. mula lah ada durian crepe ni :) ade je.. kat melaka.. try tgk fb kwn2 perempuan.. sure ader yg buat promo kat fb..
Durian Crepe Durian Crepe.. heheh

admin said...

hai sicantikmatahari..

bila la dapat merasa durian crepe ni

Bellezza Bunga Matahari said...

hai Donny.. :)
hum... kalo tengok saja mesti teringin.. sama lah macam saya.. lama tgk aje.. at last dapat dah pon merasa.. :)

ALoNa CintamaniszLite said...

Fenomena lempeng durian ni, hehe..

Bee said...

amboi asyik citer durian crepe aje , teringin ni weii ..

KHAIRUL AMRAN said...

Saya paling tak suka tang krim tu. masa mencuba aritu, krim tu lembik. So rasa cam tak berapa umph la. Mungkin kalau disejukkan dulu akan rasa lebih sedap kot.