Perkongsian pengalaman.. kenangan anak-anak.. resepi.. percutian..

Saturday, 9 March 2013

Kandunganku Kini 33 Minggu

Kalau nk ikut kiraan yg sebenar 32minggu 6hari. tapi kira 33 minggu lebih senangkan. Tinggal lagi beberapa minggu je lagi. Isnin lepas, 4 Mac 2013 saya ke KKIA sekali lagi untuk pemeriksaan kandungan minggu ke 32. Alhamdulillah... hb dah ok, tekanan darah pun ok, bayi saya pun ok, aktif lagi, saya pun sihat (ketika itulah) cuma kencing ada kotor sikit. 1+ve .  Jadi Jururawat yg bertugas pun sarankan agar saya berjumpa doktor untuk pemeriksaan lanjut dan tindakan susulan untuk beri ubat atau nasihat..

Biasanya ke KKIA sekejap je, paling lama 1jam. Tapi kali ni lama betul tunggunya. KKIA yang saya pergi menjalankan sistem pemeriksaan mengikut kawasan perumahan dan kampung, ada 3 ke 4 orang jururawat yg di tugaskan untuk menjaga setiap kawasan. Tapi hari tu ada 2 orang je jururawat yang bertugas, mungkin yg lain pergi melawat.

Sebab tu lah kena tunggu lama, dah tunggu lama kena jumpa doktor pula, bila jumpa doktor sekali lagi kena tunggu sebab kena ambil nombor lain pula. Doktor kata banyakkan minum air masak dan sentiasa bersihkan selepas bersama atau selepas bunag air kecil.

Semoga Allah permudahkan urusan kelahiran bayi saya nanti, tak sabar rasanya nak tunggu bayi ibu lahir.

3 comments:

fairus mohamad noor said...

seronoknyer nk dapat baby..moga di permudahkan urusan melahirkan naanti..amin

Hidayah said...

setiap ibu memang tak sabar tgu baby lahir...makin dekat hari tu makin berdebar kita nih kan..?

insyaAllah,kak dayah doakan semuanya dipermudahkan oleh Allah s.w.t aamiin.

Bellezza Bunga Matahari said...

Terima kasih mendoakan saye..
lagi dekat hari yg di nanti untuk proses kelahiran lagi berdebar2.. dan mcm2 yg terfikir..