Perkongsian pengalaman.. kenangan anak-anak.. resepi.. percutian..

Tuesday, 12 March 2013

Opsss!! Tak Menjadi


Ini ha yang tak menjadinya..  "Opss Berhenti Nyusu Botol"  Dalam entri tahun lepas KLIK SINI ada saya traning kan budak-budak berdua ni minum susu dalam cawan. Mula-mula susah juga, 
Sebab masing-masing memang dah terbiasa minum dalam botol susu. Sedap Nyonyot agaknya. 
Sambil - sambil landing depan TV layanzzzzzzzz 
Lepas tu mesti lena.


Tengok .. kan dah lena Abang Izz ni. Abang.... abang, tak berapa minggu je lagi abang dah 6 tahun.
 Dan sebelum abang 6 tahun abang akan dapat adik lagi sorang. 
Tapi abang tetap abang & "Ngimau Musyuk" abang bila nak tido, dan juga botol susu. 
Tu tak habis tu dah lena, nanti dah terjaga dari lena sambung balik susu tu. 
Sambil layan astro ceria 611.

Ada petua tak nak bagi anak-anak tinggal botol susu ni??

6 comments:

ALoNa CintamaniszLite said...

Huhu...camno tu dh nam tahun nyusu botoi lagi ni??

Puan Bee said...

eii malu la kat una , una tk menyusu lama dah hik .. kami guna cara psyko je ema , setiap kali dia minum susu ejek2 ckp dia tak malu , lama2 dia tak mau dah

fairus mohamad noor said...

he3..xpe..pelan2 ajar mereka..kes akk pulak..yg sulong pas abis menyusu bdn smpai 2 thn..xmo minum susu lain lgsung...mcm2 susu bli..last2 buang gitu je..no 2 pulak pas abis tempoh 2thn..mau pulak minum susu tepung..terus ajar minum dlm cawan dr umur 2 thn smpai skrg da 5thn..dia xmo guna botol susu..geli puting tu dia kate..he3..

Bellezza Bunga Matahari said...

psyco pun xjalan.. dgn abang tu.. entah la.. agaknya dia xjumpa lagi org yng ngejek dia xmalu. hahah dah post entri ni kat fb bg cikgu tabika dgn cikgu kelas tuisyen dia tgk kih kih kih,.. biar esok cikgu dia yg psyco dia. ngn kwn2 sek. harap dia ikut.

BUNDA a.k.a KN said...

anak bunda yg pertama dulu sampai umo 4 tahun baru berhenti botol..

Bellezza Bunga Matahari said...

4thn ok la bunda.. ni abang ni dah dekat 6thn ni parah2.. adik pun dah dekat 5thn.. nk berhenti susu .. susu byk khasiat. suruh minum dlm cawan, di pegang aje susu tu minum sikit yg lebihnya tumpah.